Koszyk

Dodano produkt do koszyka

5 TRENDÓW MARKETINGOWYCH, KTÓRE POWINIENEŚ WDROŻYĆ JUŻ DAWNO

 

Rok 2022 powoli, małymi krokami zbliża się ku końcowi. Ty jako właściciel biznesu masz już pewnie zdefiniowane strategie i cele  marketingowe.  Jednak zawsze powinno być miejsce na poprawę, a jeśli jeszcze nie wziąłeś pod uwagę przodujących trendów, wciąż jest czas, aby zmaksymalizować ich potencjał dla Twojej firmy. 

 

W tym artykule przedstawiamy pięć najważniejszych trendów marketingowych, które powinieneś wdrożyć i jak najlepiej je wykorzystać.

 

Te najważniejsze trendy to:

  1. Content marketing
  2. Analiza danych
  3. Influencer marketing
  4. Marketing wideo
  5. Optymalizacja mediów społecznościowych. 

 

1. Content marketing

W badaniu przeprowadzonym przez agencję marketingową Bannerflow 48% respondentów  stwierdziło, że popyt na treści wzrósł w już 2021 r. Dlatego każda organizacja, która chce zaspokoić potrzeby nie tylko w tym, ale i najbliższych latach powinna wyraźnie skupić się na tworzeniu i rozwoju content marketingu. Treść leży u podstaw wszystkich działań marketingowych i jest to najskuteczniejszy sposób bezpośredniego łączenia się z klientem. Wysokiej jakości treści evergreen pomagają pozycjonować Twoją markę jako eksperta w Twojej dziedzinie. Ponadto dobra strategia marketingu treści wspomaga tzw. storytelling (historię Twojej marki). Badania przeprowadzone przez Headstream wykazały, że jeśli ludzie pokochają historię Twojej marki, 55% jest bardziej skłonnych do zakupu produktów, 44% podzieli się historią, a 15% natychmiast kupi Twój  produkt czy skorzysta z Twoich usług. Dobrze skonstruowane treści pomagają wzmocnić Twój przekaz i w konsekwencji zwiększają sprzedaż. A koniec końców przecież o to chodzi. 

 

2. Analiza danych

Żadna firma w XXI wieku nie może twierdzić, że odnosi sukcesy, jeśli nie zmaksymalizowała potencjału danych swojej organizacji. 36% respondentów wspomnianego już raportu  planowało rozwinąć swoją strategię analityczną opartą na danych, aby stworzyć bardziej spersonalizowane treści w 2022 r. Ale czy tak się faktycznie stało? Personalizacja jest tym, czego chce konsument, a dzięki wysokiej jakości analizie danych Twoja firma może z łatwością je im dostarczyć. Jednak jedno z badań wykazało, że jednocześnie 87% marketerów uważa dane swojej firmy za najbardziej niedostatecznie wykorzystany składnik aktywów.  

Wprowadzenie analizy danych we własnym zakresie pozwala czerpać korzyści z pełnej własności i kontroli nad tymi danymi. Własny dostęp do danych powinien być priorytetem dla Twojej organizacji, aby mogła szybko sprostać stale zmieniającym się wymaganiom klientów. Jest to również cenne dla zapewnienia, że możesz szybko spełnić wszelkie wymagania prawne w swojej branży. Obie te praktyki są znacznie trudniejsze, jeśli zewnętrzna agencja przechowuje wszystkie dane i spostrzeżenia klientów.  

 

3. Influencer marketing 

W samej Wielkiej Brytanii w latach 2016 - 2021 znaczenie influencer marketing wzrosło o 400%. Oczywiste jest zatem, że żadna firma nie powinna ignorować tego trendu. Najnowsze dane pokazują, że narzędzie to nie ogranicza się tylko i wyłącznie do dużych, popularnych firm i marek opartych na produktach. Dla przykładu influencer marketing doświadczył 30% wzrostu w branży usług finansowych.Mniej tradycyjne  sektory znajdują sposoby na wykorzystanie potencjału influencerów, którzy pasują do ich przekazu marki czy  branży. Znalezienie odpowiednich osób jest nieocenione dla sukcesu w tego typu marketingu. 

 

4. Marketing video

Wideo to jeden z najpopularniejszych sposobów angażowania ludzi w Internecie. Od 2022 roku  przeciętna osoba spędziła 100 minut dziennie oglądając filmy online. Dlatego firmy opracowujące cyfrowe strategie marketingowe muszą upewnić się, że ich treści znajdą swoich odbiorców. Ponadto 26% badanych  stwierdziło, że planuje zwiększyć swoje  umiejętności w zakresie marketingu wideo. Jest to niezbędne, aby pozostać na bieżąco i nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami na platformach, z których już korzystają. 

Ważna jest również platforma wybrana do udostępniania i rozwijania treści wideo. Na przykład TikTok przejął od Google rolę najczęściej odwiedzanej  domeny na świecie. Ta krótka forma wideo jest niezwykle popularna wśród młodszych konsumentów. YouTube również nie stracił swojej popularności. Hootsuite podaje, że reklamy w YouTube mają potencjał, aby dotrzeć do 2,56 miliarda użytkowników, a zdobycie nawet niewielkiej części tej bazy użytkowników może zmienić losy firmy. Jeśli Twoja firma jeszcze nie zainwestowała i nie wykorzystała w pełni wideo, w nadchodzących latach jest jeszcze na to czas. 

 

5. Optymalizacja mediów społecznościowych

Blisko 60% światowej populacji korzysta z mediów społecznościowych. Odpowiada to ponad 4,6 miliarda osób, więc optymalizacja strategii biznesowej w social mediach  może przynieść znaczne korzyści. 40% badanych w raporcie od Bannerflow wskazało na chęć robienia zakupów poprzez Facebook czy Instgram. Daje to ogromny potencjał firmą, które dzięki kanałom społecznościowym mogą znacznie skrócić swój lejek sprzedażowy oraz zwiększyć wygodę swojego klienta w zakresie zakupów. Dzięki social mediom podróż konsumenta od prezentacji produktu do jego zakupu może stać się znacznie przyjemniejsza i przede wszystkim krótsza. 

Poza tym optymalizacja kanałów mediów społecznościowych skutecznie pomaga tworzyć spójne komunikaty, których oczekują odbiorcy. Niezależnie od tego, czy odwiedzają Twoją witrynę, wysyłają Ci Tweeta, czy korespondują za pośrednictwem formularza kontaktowego i poczty e-mail, przekaz marki powinien być taki sam i spójny. Twoje platformy  społecznościowe muszą odzwierciedlać jednolity przekaz marki dostosowany do potrzeb odbiorców korzystających z danego kanału. Na przykład możesz udostępnić ten sam wpis na blogu na LinkedIn, Instagramie i Twitterze, ale Twoje wiadomości wprowadzające post powinny się różnić w zależności od platformy. Tego rodzaju drobne poprawki są doceniane przez odbiorców. 

 

Nigdy nie jest za późno na rozwój i ulepszanie strategii marketingu cyfrowego!  

Twoje podejście do marketingu cyfrowego powinno być regularnie weryfikowane. Należy również pamiętać o najnowszych trendach i szukać inspiracji u konkurentów. Na bieżąco sprawdzaj co działa dobrze, a co nie. Nigdy nie jest za późno, aby spróbować czegoś nowego lub zmienić swoje podejście marketingowe. 

 

Chcesz być na bieżąco z trendami marketingu cyfrowego i social media?  Zapisz się już dziś!

{#NEWSLETTER_FORM#}

Data publikacji: 20.09.2022 14:46:59